Sunday 22 May 2011

$$$$$$$

Hari batteri kereta aku kong,aku bersembang dgn kawan aku yg aku buat baito,
Tibe2 ade sorang dari kawan derg ni msg dekat fb..tanya pasal baito aku,
mcm berminatla..tny mcm2..aku buat apa..kerja mcm mana and so on..dgn jujur ikhlas..aku pun jwb lah..kata dia nak cari duit lebih..nak kumpul wat kawinla kot.
Aku tak rasa baito aku ni boleh dibuat oleh org2 yang semata2 nak cari duit je,sbb stakat dpt xtra 300 sebulan.Sekali pejam je bleh abis.

Haritu,tibe2 boss kat tempat baito aku ni tny..ada kawan yg interested nak wat baito tak..aku pun dgn gembire tepon kwn aku...yelah org nak dirikan masjid,mestilah tolong kan...

hurm..tp die ckp..die dah dpt baito skali ngn awek die..kat kl n gaji lebih kurg gaji keje perodua.
ok,fine la kan..baguslah tu...harap2 korg dapat kawen cpt2...


Pastu,lame2 die msg lagi..tanya aku free ke tak..die nak ajak aku tgk SPA yang die ade share dalam tu sbb tgh promotion..Oooo..patutlah dapat gaji byk..keje SPA ke...aku dgn naif ajak la kawan aku tanpa syak wasangka.
Aku folo lah dia ke KL.Hujan lebat giller & takde payung dalam kete..pastu parking kat luar..korang bayangkan betapa malunya kaver kepala dgn newspaper dan larik2 dalam ujan area pavillion tu dgn baju kerja..sian housemate aku yang tak bersalah...dah la takleh kena hujan..

Pastu dia tunjuklah kami SPA 6 star kata derang ni,mcm menarik la..katanya tu 1st SPA yang berkonsepkan France.RM199/2 treatment kiranya boleh ko guna sorg due2 treatment tu or ko bleh share la...
haram aku tak pernah jejak SPA ke ape kan...mmg bolehla kelentong aku..harga murah ke mahal pun tatau..

Igtkan dah setel da,mklumlah kami ni alang2 turun KL,nak la cari tempat2 makan best ke..tapiii...ade lagi..

nak tunjuk pulak produk2 derang ni..estebela..estebee.amender tah...
yelah2 tunjuk la kawan nye pasal..aku layan lagi...housemate aku lak yg mcm minat..
ok2,,dah tgk2..rupenye derg ada lain lagi...jual fragrance oil..alaa,,die duk lam botol cantik pastu ko masuk la oil tu..bakar sumbu die..mcm aroma therapy tu..
selalu lilin kn..ni die duk lm botol...aku tgk ape ke hal la harga die cam mahal nak mampuss,,beribu2...

dah pukul 10 dah..derang tny lagi...nak explain pasal baito yang die buat...ajak kami masuk dalam satu room yang penuh dengan org...

(orang2 yang tertipu mcm aku???)

housemate dh gastrik..aduh kesian..
pap2..cerita2..potpet2..ceh MLM jer rupenye...
dg jer perkataan tu..aku terus hilang fokus..BENCI!!..
Disebabkan kawan

aku dgr je la walaupun sampai menguap2..tapi dah sampai satu tahap ni..aku dh give up menjadi hipokrit..rasa dah nak menangess jer...aku cakap..kesian u explain lame2..sebab i mmg tak berminat langsung...dah takkan masuk...muktamad!...

mmg dh gaya2 nak angkat beg cabut lari lah..pastu die nak pulak dgr sket ckp derang nye upperline lagi..Marcius..markees..entoh!...

"Ni akak dah buat pelaburan yg ke-11 dah,dah 10 akak rugi..akak masuk mcm2 dik...asal dgr je buleh dapat duet cepat akak masuk..yang ni mmg bukan menipu dik...1st time akak tgk dalam account akak 35K..." <--------Aduh,ko igt aku ni gila duet macam ko???!!!...jerit aku dalam hati je la.. Adus,sakit hati tak hilang..tapi tak sampai hati nak kutuk depan kawan2 lain... Kutuk kat sini..lagi kuwang hajaq..sume leh baca...HIPOKRIT DOWH AKU NI,DPN SENYUM JER>>NO PROB<--pale hotak aku...!!!!

so,bleh jugak kot korang nak try MLM..ni tapi bila sampai satu level..ko akan rasa tamak..and the end...ko akan lost semua...

apa yang aku nampak masa dgr dgr promote ni,
point derang same..exactly same..well trained..
mcm dah kena brainwash...
kenapa diorang berminat..adalah apa yang diorang diajar untuk berminat..paham tak??

"Bila tgk je dekat sistem marketing ni..."(where there step showing how much they can earn at each level...level paling atas bleh dpt sampai Million...)mak aih kalau mata duetan mmg lah terus berminat...

ayat..serifu...skrip..sejibik sejibun..!hampes!!..


conclusion
1.Sekarang,kawan makan kawan..so,silelah bertanya lebih2..mcm aku ni tak suke tanya..main ikut jer..

walaupun ciri2 prince charming adelah.
1.kaya,
2.hensem
3.beriman..
4,single

aku x delah materialistik sgt..hahaha










6 comments:

eug|ena said...

ahahah.. akak pon penah gi situ!! ade org bwk.. ya ampun, x sanggup la eden nak menjual brg2 camtu or carik org.. brg2 tu aroma oil tu je dah beratus.. bekas mau beribu..

catcher13 said...

tu la pslnye..mmg tak leh blah..kalo 20 hengget bleh ls buh dlm blk..ni 2000..time kaseh jer lah!

FF said...

kehkeh..i feel yuuu..marilah kite berhati2 dalam berkawan

catcher13 said...

@FF
masa tgh dgr derang bebel tu..seresly teringat kat entri ko psl MLM ni..haha

Ini Saya said...

SNTM..heheheh.. kalo org kaye, dia dok senyap2 je buat benda tu sbb xnak bagi org lain dpt hasil kekayaan cam dia.. kalo x rugi la kena share ngan org lain..

org MLM ni memang kena carik downline utk kaya.. sbb tu dorg desperate explain macam2.. so teguhkan la hati anda..

zeed

catcher13 said...

Zeed..
yerp SNTM..Hehe...