Sunday 1 May 2011

living my life

ewaah..tittle english plak..

disebabkan aku waras lagi,maka aku tidaklah balik bersendirian..
so the only choice yg aku ade adelah memikirkan xtvt berfaedah yang boleh dibuat di bumi bertuab bukit beruntung (BBBB=4B..wow!!) ni..
Luckily saturday morning,aku receive SMS dari pn to be N...
ajak gi wedding kat batch mate kami kat UNISEL..lorrr...
30/4 rupernye..mati2 aku igtkan 1/5..rushing2...akhirnya kol 1:30 lebh kurang aku dah berada di UNISEL..ok..1st time aku sampai on time ...huhu...poyo2 ambik dan diambil gmbr..maka kol 6 jugak la sampai rumah..lepas sempat singgah mandikan cik Lijah sume..

bila hari AHAD datang,dapat msg lagi..
"ko dah gerak ke?"
opss lupe aku dah janji nak folo ke KEdah..wedding batchmate aku lagi..
tapi disebabkan aku rs agak mls..aku kenselkn saje..terluper nak inform..
maklumlah..TEPON kena BARRRR lagi!!!
(kali ke empat kot utk 2,3 bulan ni....huh!!!<---bengang mode)

So penuhkan hari dengan mengemas rumah,settle kan laundry....
memasak spaghetti paperoncino fav ku(erk..panaskan dinner smlm je sbenarnyee..)...HollA...!!

bakal surirumah berjaya...haks!

dari laptop ke TV ke buku takde satu pun menghiburkan hati..

aku terjenguk FB lagi..
kecomelan Afif..anak akak sempai menyebabkan aku melangkah keluar juga dari gate rumah hari ini...
mmg comel2 si keciks ni..byk ckp lah..sampai letih aku dibuatnya...tp maa...at least i killed my time doing right thing:D..tak sesia patah balik ke rumah semata2 nak buat phone call tanya akak senpai punya no rumah & no jalan selepas beberapa kali tawaf Taman Teluki tapi tak leh recall rumahnye..huuu...

esok ade lagi satu hari...
Ade few things lagi aku kena buat act..
1.Hantar CPU desktop yg dah meletop gara2 aku ENGINEER LETRIK yg Berjaya
2.Umrah..adus banyak lagi tak setel...
-buku umrah baru half way..sampai tawaf...saie sket2...pastu ade ape lagi ni..
-amek pil utk thn period..this one aku konpius skett...some said kena amek few month before..
mcm aku ni dah terlambat la...but...bila aku go through forum kat internet ni mention pasal ni..
sume mcm x advise sgt amek pil or ubat ape2..they said doa & solat hajat..then ustaz last time
pun ada ajar doa tahan haid,than kentut/angin /kencing n sbgnya...
So,aku decide utk tak ambil ape2 ubat..biar je aa..Doa& tawakkal...<--yang ni consider usaha kite ke?hurmm..
-things to buy...nak kena beli ape eh...ade 2,3 lai baju yg akak opis kasik .....ape agik nak bli nehh..aduss

3.Baito-ade 2,3 compilation slide presentation yang aku perlu go through before math teacher training next week..most of them form 4,form 5 level formulas<---cyouuuu malasssss...ngantuk la...

4.Books to read-buku yang bli kat KL Book Fair-Azizi Ali last time pun baru 2,3 muka baca..
magazine solusi 2 bijik yang pinjam dari akak opis pun baru 2,3 page baca..

aduss ketakrajinan membaca mmg terserlahh....
hope fully esok akan jadi hari rajin pulaa..yeahhh!!...


p/s:spending a weekend at BB,not bad at all=)

3 comments:

eug|ena said...

linda nak gi umrah bile ni?
psl period tu, kalu bukan timing dia, insyaAllah xperlu kot amik ubat..
pegi dgn family ke siapa ye?

catcher13 said...

4/6~14..

erk..mslhnye mmg timing around tu,,hehe..

Ini Saya said...

xyah amik ubat linda.. hehehhe.. cam aku nasib baik sikit... beberapa hari b4 umrah aku period.. so sepanjang kat sane suci.. adik2 aku lak seminggu period kat sane..

doakan utk aku ek.. mintak betul ni.. kuikuikui.. rindu nak gi sane..