Tuesday 9 December 2008

Aku berkadar songsang dengan rajin?

Hari ini aku cuba untuk menjadi rajin,
Habis baito 730pm,aku redah hujan ke lab.
Mahu teruskan kerja aku terbengkalai petangnya.
Eh,kunci?

Aku jenguk lab ku,lampu bernyala.
Mungkin pintu belakang saja berkunci.
Aku bergegas ke pintu depan,juga kunci.
Aneh!

Terpaksa aku pulang dalam keberatan.
Pulang,perutku pula menyanyi riang(?).
Makan malam aku siapkan,ala kadar.
Udang dan sayur goreng bodoh(read:malas).

Kemudian,aku berusaha lagi menjadi rajin.
Siapkan saja di rumah.

Kata hati aku semangat.
Aku cari pendrive yang menyimpan data eksperimen aku.
Aku cari di beg merah,tiada.Cari pula dalam beg kelabu dan coklat.Juga tiada.
Hilang?
Dimana ya?
Lupakan saja kerajinan aku?
Oh,tidak mungkin!

Tiba-tiba teringat.
Oh,data di emel.Mungkin aku boleh gunakan.

Aku belek data itu.Lama.
Eh,camane plak nak wat graf ni?

Pening.
Akirameta.
__________________________________________________________________________
Kesimpulan aku,
mungkin rajin dan aku berkadar songsang.
Dan aku coretkan di sini untuk memberitahu aku,aku bukannya seorang yang malas sangat sebenarnya.Haha.

(Adakah aku sedang menyedapkan hati sendiri???)

Note utk Cik T:Baito=part time Akirameta=give up.

2 comments:

ckynwan said...

ellehhhhhhhhhhhhhhhhh
alasan je tu!!!!!!!!!!!!!!

catcher13 said...

hahaha...obvious sgt ke??