Wednesday 2 December 2009

Raya korban 2

Day 2..
kazen aku kawen..kat jeli kenduri.aku dah decide.jauh nye nk jalan,mls nak gi..lagipun kereta pun mcm x ckp space je..aku undur diri...maksu aku ajak ke Tesco..igt blh juga shopping2 kejap..tp aku pun tak pasti ngn aku..aku rs cm aku ckp nak..tp cm tanak je..haha..last2 kena tggl...jadi la aku penunggu kat umah tu..padan muke...
lps tu aku tringt kawan aku nye engagement,die ajak gi rumahnya..kol 2..aku trase nk bwk moto..maklumlah br dpt lesen moto ..haha...tp tup2 kat2 kul 2 hujan pula..aishh pasrah sggh...tggu pny tggu..tbe2 aku dgr bunyi bising kat luar..
ape jadi ni?....
rupenye sume yang gi kenduri dah blk...sekelip mata je kol 5 dah rupenye..magik2...
aku pun da mlas nk teruskn plan aku..
gi bersembang dgn mereka psl kenduri tadi..ade yang hot2 stori ke..derg ni ade aje nak komplen..
tp x de plak cte ape..
urm pastu mak su aku ajak ke rumah maklong aku pula...
nak tolong ape yang ptt,sbb esoknye kenduri belah laki pula...
bermalamlah aku kat sana...sejak arwah ayah long aku meninggal..
aku rasa rumah tu hilang seri....ade rasa kosong sgt...
dulu kecik2 aku suka tido rumah maklong aku..umah maklong aku tepi pantai..
subuh,aku dikejutkan dgn bunyi bot (nelayan agaknye)....
arwah ayah long ,penuh dgn humor..ade je die nak kenakan orang...
nnt arwah akan ke tpt nelayan naikkan tgkpn ..aku pun tak pernah tahu kat mane..
beli ikan2 segar/ketam...rasa ketam goreng maklong ku...msh aku kenang hingga kini..
ketam goreng fresh di ratah,dan dicicah sos thai..perghhhhh..
ah..semuanya tinggal kenangan....aku tdo berselimutkan kenangan(ni cume ayat novel).

2 comments:

lizaothman said...

perghhh...
akak skrng dh pndai wat karangan..
hak2x..

catcher13 said...

ish dah lame dok msia...bm dah power dah..haha