Thursday 17 December 2009

lately....

lama plak rasa tak menulis,
tulis byk2 draft je semua..
nape eh skarang,tension dgn diri sendiri...

slalu sgt aku kena wat kerja sama,2,3 kali..
waste of time tau tak..
tah ssh nak cite..
aku tak tahu mn silap aku..
silap aku aku tak bertanya agaknye..
tapikan...
camana aku nak tanya..sdg aku pun tak tahu aku patut tanya..
haaa..
mungkin aku slalu igt aku tahu..
tp sbenarnye aku tak tahu...
so aku tak tanye..
tapii.....
camana plak aku nak tahu ..aku igt aku tahu..
cmni laa..
kalaukan...
ko balik keje..
ko dahaga sangat...
ko nmpk atas meja ada satu jug air..
kaler coklat,ade ais lagi...ko nampak..sebelah jug tu,
plastik milo..terbuka..
ko bau...hmm..bau milo...
dengan penuh keyakinanyeee...air milo ni...minum milo anda jadi sihat dan kuat..
kan??
maka mestila ko minum kan?
wekkk..ptuihhhh..MASENN!!
awat masin...plak ni..

haa..
1.ko mmg confident tu air milo.
2.ko tak tahu air milo tu dah tersilap garam dan gula...

macamana untuk ko nak tahu air tu masin,sedangkan ko tak tahu pun ade possibility utk air tu masin.

dan kalau ada air kat depan ko,takkan ko nak tanya plak..air ni masin ke manis ke tawar ke pahit ke...(kalau ko dah familiar la kan..kalo tibe2 kuar air kaler2ful ke,mesti nk tny gak kan..)

(aku rasa analogi aku ni tak brape nak betul ni..huhu..)
kesimpulannye...cmne utk elak wat kesilapan,sdgkan kte tak tahu pun kte tgh wat silap..?
sebab slalu sgt la aku wat silap..wasting time tau...

aku kena submit keje by today kan...
aku dah mula wat keje tu,awal2 lagi..pekerja cemerlang kan..
then,bile dah sampai hari kelmarin...sehari b4 dateline...aku baru terperasan sumthin..
aku dah salah ..
meannnn..aku nak kena wat balik..haishhh...how come aku br blh tersedar menda tu...
adekah sebab aku bdk baru...so aku tak alert..
or sebab aku manusia yang syok sendri..or
aku mmg hobby wat careless..
or...
aku mmg ditakdirkan utk menghadapi kesilapan,
kesilapan aku...dan juga kesilapan orang..
atau Allah sekadar mahu menguji..

people do mistake!



eh2...

aku sbenarnye tadi nak cte psl wedding k az korg tu,
suke betul aku gi nikah die...leh lak die ckp kuat2 cm suara nyah die tu..
kawaranai ne azuchan..tp cun abes la mlm tu,suke3...
tp malang betul reception ahad mlm..and ktrg pun nak kena blk awal ke rwg..esoknye keje la..
majlis pula protokol..segan plak nak wat sesuke hati kaco pengantin kat depan..huhu..
maka takdela gmbr proper ngn pengantin..sdey2...cm nak suh az kawen agik skali je..hahhaha...amek2 gmbr outdoor pun ok gak..leh aku nyebok!..hak2..*mmg dasar penyebok dari dulu..haishhh*..tapi mase tu ade montaj('eh?) yang terselit gmbr aku gedebuk besar menampakkan kesengalan yang nyata tu....segan i..tp gmbr tu antara most fevret picture juga la..hehe..
tapi apepun,semoga yang terbaik tetap milik ko& kebahagian pada air muka ko yang meleret2 senyum dari ms nikah and reception tu betul2 datang dari hati and akan kekal smpai bila2......ameen..

setel sorang lagi kwn aku,,who's next?.
hehe..

sore dewa,
mata aimashou...

4 comments:

ckynwan said...

next?
kak linda la pulak hahahahahaha

catcher13 said...

hahahhaa...hampess..sumerang lmbt ah gtu...=P

ckynwan said...

hahaha mane tahu kaaaaaaaaan~
ting3

catcher13 said...

haha..nk soh kte cpt..doakan kte yer..=P