Tuesday 8 December 2009

dorenishiyou...

Hurm..pening juga nak beli 1st car ni,
ade orang kata
beli la 2nd hand je dulu,
yang blh beli cash..pakai 5,6 bln sampai dah confident,blh jual kereta tu,
beli kereta baru..kereta 2nd hand biasa nya harga tak jatuh sgt kalau jual,kadang2 blh untung lagi..

hurmm...

betul juga kan...aku dah berkira2 nak beli 2nd hand je,kalau blh byr cash..kancil je lah yang aku mampu beli..less then RM10K..blh lagi la..tak cukup..kenyit2 mata sket kat daddy i..die leh topupkn tu..haha..

tapi ade plak orang kata....
ko tu perempuan,beli second hand nnt..rosak apa2 bukan nye tahu..kang abes beribu kat maintenance pulak..baik ko beli je yang baru...service kaver..warranty pun ada lagi...
betul jugak kan....tau2 membazir je duit beli nnt,maintenance lagi mahal dari keretanya..duit blh cari lagi,kalo accident ke pape nnt...sape yang susah?....

aduh..
pening2 lalat...
engineer perodua takkan nak pakai kete buruk je....
eh ape salahnye kan..low profile...=P(cam bagossss sgt la engineer tu..huhu)

Alza

Ko dah booking ke?jgn booking dulu..tak cantik la..tak da skirting tak lawa..

Linda dah booking ke?gi la booking cepat2...jgn ambik yang skirting tu..nnt parking langgar pape..pecah,buruk je nnt....ambik yang biase je..
Merah?eh tak lawalah...macam orang tua..ko ambik putih atau hitam je...

Ambik la kaler lain..jangan kaler hitam...
Aduh,nak tapis..nak dengar semua orang cakap...boleh jadi gila aku.....
kenapa la aku tak boleh buat keputusan dgn kehendak aku je...
sbb aku mmg selalu tak tahu ape yang aku nak kot...
aku nak ape yang org nak utk aku..huh..terukkan?
x de pendirian...

Kalau dah berkenan tu beli je laaa...tak yah duk pk2 lagi..

Gilo ko tanak fikir,abih bulan2 sape nak bayar,deposit mana nak carik...duit makan minum,yachin bill internet,bil hp...huh..mana nak cekup...
silap2 kena mkn megi potong 4..
fikir lagi..

tapi..
aku pun dah naik muak ni,
bila ada event ape2..aku kena decide,nak pergi dgn sapa..
nak menyusahkan sapa dan
macam mana nak buat org rasa aku tak menyusahkan mereka..
seboleh2nya,aku nak minimizekan..terperuk spjg hari dalam rumah,mgkn lebih baik..
yelah..
selalu menyusahkan org sgt,
smpai satu tahap..orang mesti muak..mesti nyampah ngn aku kan..
tp tu la kadang i have no choice..kena gak..terpaksa...
(maaf untuk mereka yang banyak aku susahkan..)
ah..tak sabarnye nk terbang bebass....(bli kapal terbang pun beh gak kan...:D)

last2...
skarang aku rasa aku dah ada pilihan aku sendiri..
dan aku harap semua orang akan cuba menyukai pilihan aku kali ni,

kali ini,biar ia jadi keputusan aku sendiri..
keputusan aku..dengan ketentuanNYA..

*mungkin perbincangan dengan DIA masih perlu untuk merungkai kekusutan aku....Ya Allah,Permudahkanlah*

6 comments:

ckynwan said...

piwwwwiiittt~

FF said...

Istikharah..istikharah :)

lumpkins said...

sou da ne...pening deshou...kadang2 kita dah kimeta pun terdgr org tn kata tu ,org tu kata ni...ape yg kita dh decide pun dah bergoyang...ehhhehe..phm kanaa???susah2 sgt buat pros and cons list kak linda..tulis besar2 ngan marker atas kertas mahjong n then tampal atas dinding..br nampak...hihihi..anyway all the best dlm pembelian kerta pertama mu...

iEmah Razak said...

beli.. beli.. apa pun, oghe sokong. Nnt bila duk KL blh calling2.. Rawang nga Bangi/Setapak tu x jauh pun.
:P

catcher13 said...

ckyn-piwwit blk:D
ff-istikharah tak ckp lg kot..tu yg duk kompius je lg ni even dah decide smlm,pg ni rs kompius lg..
lumpkins-tu laa..pening juga,even td dah bwk all documents utk order keta,bila nak isi form tu,still rasa tak confident,then akak tu ckp..takpelah..dah komfem nnt emel je die..huhu..

mah..if i have one..anytime..hehe

iEmah Razak said...

akan ku tunggu dengan penuh kesabaran.

:D

P/s: Pls jangan Mebi.