Thursday 21 July 2011

Demam Rindu....

Demam Rindu DEMAM SELESEMA.

Break DU dulu...cerita diari harian aku pula...

Dulu2..aku selalu terasa....Allah tak sayang aku....sebabnya....
orang kata....tidak akan beriman seseorang hamba kalau tak di uji...
Aku terfikir ,apa la sangat yang pernah diuji....kalau study...
ALhamdulillah....lepas giri2 je...agaknya aku ni suka ala kadar je...
tak de nak aim tinggi2 macam orang lain.....asal lepas sudah......jadi nye aku kurang stress study berbanding orang lain...kecuali sekali je kot....masa final exam 3 nen,nak masuk 4 nen...aku tak lps 1 paper...orang lain sume lepas paper tu...

Kalau bab bercinta....aku tgk org putus cinta boleh turun berpuluh kg..aku lek jer melantak...walaupun org tu bgtahu minggu ni mintak break,minggu depan ckp dah nak kawen bulan depan....mungkin sbb aku tak cinta gila ngn orang tu kot...or mgkn aku da agak kitorg nye cerita takkan ada happy ending,sejak ktrg mula rapat lagi....haha..boleh cmtu...ntahlaa...

Pastu..orang kata juga,sakit kan kifarah dosa......aku ni selalu tukang jaga orang saket...keje wat bubur utk orang saket....tapi tak pernah pula aku rasa bubur org msk utk aku masa saket....sbbnye aku jarang sgt saket.....yg aku igt,demam paling teruk pun masa form 3, lepas habis MSSJ softbol....masa tu je aku igt rasa perit demam....lidah pahit...sume benda tak sedap..pergi klinik siap tertido lagi kat tempat menunggu tu....
Yang lain2 tu batuk2,selesema sket...yang aku jarang amek ubat pun....
Aku ni tak suke mkn ubat...aku bkn bdk kecik,sbb ubat tu tak sedap ke ape....tapi aku tak percaya yang ubat ni boleh menyembuhkan penyakit...or mengurangkan saket aku...sbb aku igt...kalo ubat,sekali telan terus hilang ...tapi tak pernah lak aku mkn ubat jadi cmtu...
so,kalau ubat...aku mkn sekali dua...tak kurang gak..aku biar je,die baik sendiri..mls nak telan2 ubat lagi....
Tapi aku pernah kena marah dgn seseorang...Ubat kan ikhtiar!!...

Dan saat aku menulis ni,air hidung menitik2,,,tekak aku rasa nak cabut taruk kat luar je...telinga pun sama....gatal!...
Kepala denyut2 sikit esp bila batuk....

Jadi,aku yang selama ni mintak sangat nak sakit(Na'uzubilllah)...patut rasa bersyukur@istighfar...tuhan menguji manusia sekadar dgn kemampuannya.....so,..
.patut mengucap tasbih,tahmid dan bertakbir memuji dia....moga2 sakit2 yang kecik ini...betullll...menjadi kifarah dosa.....

No comments: