Tuesday 26 October 2010

Money Isn't Everything

Ok..
Hari tu dapat offer dr kawan aku utk buat part time,translation RM40/pg..
teruja juga la kan..mintak material nak di translate rasa cm boleh,tp bila pk dateline..mcm tak sempat juga...tapi sbb dah agreed awal2..tak sampai hati pula nak ckp 'no' kan..tambahan masa tu opismet aku sorg ni ckp die nak tolong ..dia akan bwk lappy die ke Team Building kami kat PD aritu n bleh la wat same2 kan...tapi silap aku tak kompem balik...dia x serius pun rupenya....terhegeh2 la nak wat sorg ni..
This week pula BZ ngn task lain..byk problem utk Monthly Cost Monitoring kami dan new project yang should be presented in BOD meeting end of year ni...
Aku blk PD ...Ahad petang..malam tu baru nak start buat translation yg ade 7 pages A4 tolak 2 page form la...form pun bkn senang nak translate...dgn nihongo yg dah agak barai(eh kalao dok sane lg pun x power gak..huuu) dan English yang tak ckp vocab ni agak terseksa juga..

tp mslh die com aku takde office langsg sbb baru format..bwkla gi umah kawan aku...die install mlm tu..tp blk rumah..com aku lagsg takleh bukak...nsb shasha pinjamkan lappy die...mlm tdo2 ayam...kat opis skip lunch...skang dah slase aku amek half day pg ni sbb nak kena anta by tgh hari ni..
takde org ke nak tolong aku wat ni?

I don't need the money anymore,
i want my lappy back,
i want back my valuable rest time...

huwaaa.......

2 comments:

ckynwan said...

tula keja kuat sgt nk kawen sblom sy blk la tu!

hehehe

catcher13 said...

hehehe..tak ckyn..aritu ari malang...gi opis tgh hari tu...kena saman plak ngn abg polis...
dah nampak dah duet gaji translate tu bkn rezeki ktee...ehehee,,rezeki laptop ngn abg polis..huu