Friday 22 October 2010

Dimanakah perikemanusiaan?

Yer saya tau akak tu yang salah..
saya tau die yang langgar makcik..
saya tau die takde lesen,tak pakai helmet..

tapi makcik....dlm situasi die yang jatuh motosikal tu,
dengan anak dia yang tersepit bawah motor tu...
perlu ke makcik membebel...
marahkan die..
marahkan dia yang tak tgk kiri kanan..

dah ambik gmbr semua tu..
pergi la tolong2...

tu la situasi pagi tadi otw aku nak ke opis..buat aku panas...

tibe2 dgr bunyi benda bertembung..kuat pun tak sgt la..sbb dedua kenderaan tak selaju mana..
sedih aku tgk situasi td..mana taknya..akak tu terjatuh motor..terus terpa kat anak dia yang terhempap sikit dengan moto tu...muka budak tu dah berdarah2 sikit...."anak saya...anak saya...tlg hantar dia gi spital...."pastu makcik tu yg dilanggar yang sihat walafiat tu..bleh kluar kete dan membebel2 plak kat org tu..sungguh x de sivik..sedih aku..

ade sorg brader yg tlg angkat budak tu...yang lain2..datang keliling..panik barangkali taktau nak buat ape..memandangkan kereta kami dah start enjin sume..sha pun tak berlengah offer diri hantar klinik....aku dukung boy yg dlm 4 years..dan sha papah akak tu ke kereta kami...pergi klinik kat sentosa tu....DR tu mcm blurr pulak..aku dah angkat and baringkan kat katil si kecik tu..dia mcm tatau nak buat ape..dia suruh kami bawa ke hospital..nasib bila keluar klinik tu...
abang yg tadi angkat bdk ms kat tempat kejadian tu follow kami...
dia offer nak antar mangsa2 ke hospital....so kami pun terus ke sg buloh....jauh pulak aku rasa sungai buloh tu..
spjg perjalanan..aku riba si kecik...rasa nak nangis ..dia mcm tahan kesakitan..tak boleh senyum..tapi tak boleh nangis juga....bila aku tny dia sakit ke tak...die kelipkan mata jer....
tiap kali mata si kecik tu nak tertutup,,,mcm terhiris pulak jantung aku ni...aku panggil nama dia...dia bukak mata...pastu aku tanya...ngntuk ke..die kelipkan mata lagi.....kesian sgt..dah sampai hospital...lagi nak tggu prosedur sini sana..hurmm...830 kami sampai...kol 900 baru dr masuk....byk menunggu...husband akak tu...keje bawak lori.tak boleh la nak blk on the spot...
nasib ade abg yang baik hati tu...dia yang uruskan sume..yerlah..abg tu dah bapak org pun..
ktrg berdua yg muda jelita ni mmg agak panik..tp berlakon cool..
Alhamdulillah..dah x-ray sume...mereka takde la cedera dalaman...luaran luka2 tu ade la...

Pengajaran yang aku dapat hari ini adalah:
Prepare for the worst:1.Akak bawak motor tu...dia ada helmet..tapi tak pakai...sbb std laa...dlm taman kan....sape nak pakai...but see....kita takleh bajet pun ape yang nak jadi..

Dalam dunia ni ada mcm2 orang..ade org mcm mkck tu yang nampak mcm less of perikemanusiaan....so,kta tak boleh nak ambik mudah dalam ape yang kte buat....ko buat betul2...peraturan ikut..so one day...if anything happen...org takleh dah tuduh ko la..

LEbih tenang...yer2 aku cuba utk tenang...td kalut2...aku call boss aku pun..aku tatau ckp bhs ape..rojak jepun english..sudahnya..die igt aku yang eksiden..huuu..

Anddd..saya tahu dekat sini..saya ada kawan utk susah sama2.....yang akan membantu bila saya dalam kesusahan.....yang risaukan kami..berterima kasih sbb boss yang very2 understanding..aku ade meeting pukul 12..TV meeting dgn Jpan side..aku msg die ckp aku akan lambat sikit...pukul 1215 baru aku sampai dgn tercungap2..aku nak kena blk ofis amik file tingkat dua..lepas tu larik turun balik ke bgnn RND yg letak 200m dr bangunan ofis aku..kena panjat tingkat 3 lak tu...mana tak tercungap..kurus sikit rasa hari ni....Aku sampai diaorg baru habis discussion no 1.Bila no 2,aku nye cungap2 tak hilang lagi...di suruhnya aku present...sumerg dlm meeting tu pening..huu..dahnya bos aku gelakkan aku...die explain kan balik cerita asal aku yang dh tunggang terbalik tu,......

hoho...
we love u boss...alamak sedeh pulak...lg 3 minggu jer lagi nak cari pasal ngn die....

k la..sbb masuk opis lmbt td...aku OT sampai kol 10,
pastu esok kol 6 pg kami kena syugou kat opis utk gerak ke PD pula..
oh..
baju belum basuh pun lagi ..kol 1220 ni..
kwang2..

shuh2..packinggggg.......

2 comments:

lizaothman said...

well3x..namanya manusia..........dah2x g tdo......

catcher13 said...

manusia kena cmtu ke...sy pun manusia juga...................