Monday 11 October 2010

6~10/10/10

1.OPEN HOUSE
------------------
6 Oct WED 6:30pm~ Pasar Malam BB
Jumpa sahabat baik masa aku training dulu.

Bile ko nak buat open house?
Lepas ko buat open house...malas2 aku jwb...
..................................................................................................................
Aku sambung pusing2 pasar malam dgn housemate tercinta...

Sha,sebenarnya aku teringin juga nak buat open house.
(rindu nak main masak2 untuk orang ramai..mcm kat nihon dulu....)

Aku tak sangka sha akan full support..selama ni ..idea tu bermain2 dalam fikiran je...
maklumlah..rumah aku periuk belanga..mana ada..setakat periuk nak masak megi tu...ada la...
Kalau kat nihon..bolehla nak hidang pakai periuk belanga atas meja....tak da orang peduli..aku pun tak phm kenapa mentaliti kat Malaysia macam tu...presentation 1st.heee.....

So,on the spot kami decide ..weekend kami dah full plan..so ,Jumaat malam buat open house.. Jumaat plan amik half day...menu pun kami terus putuskan and beli kat pasar tu juga..singgah supa...aku beli barang utk buat dessert....simplest dessert..

Menu kami
1.Soto
2.Cocktail
3.Air cordial laici..

simple je...

OTW balik ke rumah baru terfikir..Jumaat kami ada training tak boleh lari...
Nak tak nak kena teruskan gak plan gila kami...

7 Oct Thu Rawang~
Pagi aku hantar invitation....tah orang datang ke tak..tak pastila...

Malam tu kami gi menge`pow`barang2 dari one of the senior kami yang dah kawen..dan sporting..abes kerja hari tu..maka kami pergi la punggah barang2 ..bukan setakat periuk malah meja bekas air..bekas kuah..senduk..sudu...semua kami kebas...

Malam tu bertungkus lumus kami berdua..sha dgn bergedilnya..aku dengan kuah soto...
Berdebar2 je masak..maklumlah..lepas balik nihon..2 yrs ago...tah bila last aku masak utk ramai org..tapi seronok..nanka natsukashi jer rasa..cuma tak meriahla..sbb berdua je...

jam 4 pg..kami lelapkan mata..kerja ma..kol 8 pg tu...

*sape la wat plan gila ni*

8 Oct Fri Rawang~
Kerja macam biasa..
lunch Jumaat yang panjang..kami balik..abeskan kerja2 yang boleh disiapkan masa tu..
aku niat suci nak tolong si Sha gorengkan bergedil..sudahnya hancur..rupernye..masak bergedil kena celup telur dulu yer..nape tak gtau awal2...huuu..marah sha ngn aku...sowi kawan...
so aku takut dah nak kacau resepi org...aura2 pemusnah..byk lagi rupenye...

Habis ofis hour...630 baru aku sampai rumah...sangat kalut..maklumlah..semua barang belum totally complete...then aku dh received call...kawan aku dah sampai depan rumah..aiyo...terpaksa la tunggu jap...azan maghrib baru semua setel...

Alhamdulillah....semua setel dengan baik..terima kasih&maaf pada tetamu yang hadir...yang tak terlayan...tak ckp tgn..

(mcm ramaii jer tetamu die....)

Penat,tapi seronok.....

next time buat lagi ke???

Tgk la dulu camana...

No comments: