Sunday 22 February 2009

PMS=MOODY??

Hari ni aku rasa mood aku agak weng,
aku rasa aku bercakap mcm nak cari gaduh je
ngn semua orang keliling aku..
kalo mood aku tak bape baik ni,
jangan ngade3 nak wat2 lawak x brape kelakar ngn aku,
ade gak yang kena sound free2 je..

slalu orang kate ,
alah...
PMS..biasa lah tu..
kan..
aku rasa perempuan suka bagi alasan macam tu,
sebab PMS, aku moody,
sebab tu aku itu,sebab tu aku ni..
seolah-olah PMS itu satu alasan yang membenarkan kita menyakitkan hati orang,
untuk kita buat apa2 yang kita suka pulak,

bukan ke setiap insan ni,
Allah kurniakan akal fikiran,
nak bezakan yang mana baik,
mana buruk...
kalau kita ikut mood je suka2 hati,
maksudnya kita tak gunakan akal yang Allah kurniakan dengan sebaiknya,
kan?

pastu bila kita tgk kawan kita yang selalunya baik je
tiba2 marah2..
kita kata sebab die PMS..
kita lupa lak nak muhasabah diri,
tah2 kita ada buat silap dengan kawan kita ke kan..

erm..
sebenarnya..
aku pun tak pasti,
mungkin dari sudut kedoktoran,
bila berlaku perubahan hormon,
sikap seseorang boleh berubah tanpa boleh dikawal..

entah!

peringatan untuk aku..
mana lah tahu ada orang
yang sama2 terasa..kui3

::just a point to ponder,no hard feeling::

3 comments:

catcher13 said...

amboi2x..trasanyaaaa saya..weekkkk...x heran-liza-

iEmah Razak said...

anda moody??

type ON MOODY dan hantar ke 991

p/s: tgk la movie tu klo moody.. confirm "sihat" kejap..

catcher13 said...

hahaha..ye ke...time mood weng2 suke lyn cte sdey..huhuhu...