Saturday 28 February 2009

nampak kecik tapi......

Semalam tetiba orang tempat baito call,
ibu student aku call katanya,
Student aku tu 'down',cerita ibunya.
(Eh?)
agak terkejut,apa kaitan dengan aku.
Rupanya,dia 'down' sebab katanya,
aku seolah tak mitomeru( tak terima?)dia as student aku.
Terkejut lagi,apa yang aku dah buat sebenarnya.
Dia seseorang nya,pelajar lelaki dalam kelas yg hanya ada 3 orang tu.
Umur dia,baru 10 thn,tapi sebab dia selalu berlagak matang,
so,aku tak lah nak layan dia as kanak2 sangat.Taklah aku manjakan,
tepuk2 bahu mcm aku selalu buat kat student perempuan tu kot.
Actually,aku pun tak berapa perasan sgt,
apa yang aku buat.Sebab,sometimes,apa yang aku lakukan tu,
bukannya ada reason sgt..haha..
Dia mengadu dgn maknya,aku dengan student perempuan,tepuk bahu semua,
dengan dia tak pernah pun.
Uh,kawaisooo.
Rasa bersalah pn ada.
Mesti dia ingat aku pilih kasih kan,
so,walaupun aku dah bersalam salaman,
ckp selamat tggl kat bdk2 tu,minggu lepas,nampaknya,
kena pergi sana lagi lah,
semata2 untuk menceriakan bdk tu,
ntah berjaya,
ntah tak..
harap2...
dia ok lah nnt.

Tak sangka plak aku,
kanak2 ni sensitif sgt,
bg aku benda tu kecik je,
but not to them kan?
hehe,
benkyou ni narimashita.

as a teacher,especially utk bdk2 kecik ni,
kena lah alert dgn sikap mereka,
tau background juga,
ye lah,
aku tau student aku tu,
die hidup berdua je dgn mak dia,
mungkin sbb tu lah,
die lebih sensitif,
perlukan perhatian lebih kan.

hait2..


::dah masuk bulan 3 dah,kurang dari sebulan je lagi nak menghabiskan sisa2 hidup kat nihon ni,dan mengaktifkan diri dengan blog ni..sob3::

2 comments:

iEmah Razak said...

tu la.. lain kali kena tahu sapa yg di ajar.. ni bebudaop la.. buke oghe tua!!

catcher13 said...

hak3..da pencen pn x pe ah..hehe