Wednesday 4 February 2009

exam week

Aku ada sorang makcik,
dulu dia belajar kat UK,
Dia pernah cerita masa zaman dia sekolah2 dulu,
tiap kali exam week semua orang pelik dgn dia,
sebab bila orang lain bertungkus lumus study,
dia rileks je,
tengok TV lah ape lah..
bukan sebab dia genius atau dia malas...
tapi dia cakap,
setiap hari die study dan dah paham,
jadi,
exam week adalah hari-hari biasa je bagi dia...
tak perlu nak struggle,
aku rasa kalau bila-bila pun, tetibe orang suruh jawab exam,
mesti dia blh jawab dengan jayanya..

tiap-tiap kali exam week aku mesti teringat cerita makcik aku tuh,
huhu..
tapi sebab exam week je ingat,
kira terlambat lah,
aku ingat nk tengok TV ke apa-apa masa exam week,
tapi tak sama lah,
sebab aku tak pernah paham apa yang sensei ajar kat kelas...
kalau paham pun tu 1% dari apa yang sensei ajar,
adeh2..tak patut betul..
dari dulu,
sampai lah sekarang yang insyaAllah exam last dalam hidup aku as a student...
haishhh!!

baru ingat nak mencontohi makcik aku,
sedar2 je dah terlambat..

untuk mereka yang belum terlambat,
apa kata kita jadikan exam week adalah hari biasa untuk kita...

di mana ada kemahuan,di situ ada jalan;)

SELAMAT MENGHADAPI PEPERIKSAAN AKHIR UNTUK SEMUA,
GAMBATTENE;)

4 comments:

Anonymous said...

gambatte koi yaaaaa!!

ckynwan said...

baiklah kakakku!
akan ku cuba untuk sem depan

catcher13 said...

yoshhhaa~ganbaruzou...
ckyn mo,caiyok2!

ckynwan said...

yosh!!!!
agi 2 paper tap mochikomi ngeh3