Sunday 7 March 2010

Risau

Terkejut,tak tahu ape nak kata bila paper hari ni memaparkan gambar baby yang lemas,
terlentang dalam longkang...
Dalam bermula thn ni yang baru msk bln ke 3,
dah berapa kes buang bayi,
itu yang kita tahu,
yang ade laporan..yang buang dan mungkin tak dapat dikesan..?
Berapa pula yang lahir dari hubungan luar nikah ....mesti dah tak terkira banyaknya...

Adakah akan tiba satu hari nnt,kita akan tgk bayi2 yang suci tak berdosa ini,
bersepah2 dibuang di sana sini,seperti sampah yang akan menjadi pemandangan biasa..
mcm kita tgk kucing atau anjing mati kena langgar kat jln raya..?

Kalau kita manusia biasa,kita pun akan terasa simpati...

Tataulah...

apa orang2 ni fikir...

Tak risau ke kita sebagai ummat akhir zaman ni yang akan melahirkan generasi akan datang..
Alhamdulillah dah lebih suku abad aku hidup,ma & ayoh berjaya membesarkan aku menjadi manusia walaupun aku sedar aku bukanlah manusia yang baik sangat...
Walaupun aku belum ada plan untuk msk next level...aku ttp ada rasa bimbang..mcm mana nak mendidik generasi akan datang..

setiap manusia yang melakukan perbuatan2 terkutuk tu,mestilah anak kepada ibu bapa-ibu bapa itulah yang mencorak anak2nya...walaupun bila besar anak itu akan buat pilihan sendiri,
tapi pada aku,apa yang basic adalah apa yang ibu bapa dia tanam dalam diri anaknya sejak kecil dan itulah yang akan menjadi prinsip utk membuat pilihan nnt...
bagaimana nak buat bagi derang igt sampai bila2 tu...
aku sendiri pun tatau..

Semoga Allah jauhkan kita semua dari fitnah akhir zaman,
InsyaALlah..kalau dipanjangkan umur..banyak lagi dugaan2 dunia ni yang akan datang..
Bahkan zuriat kita,kita sendiri pun belum pasti baik atau burukkah pengakhiran (na'uzubillah) kita nnt..

"Ya Allah tetapkan iman dalam hati kami,jangan Kau bolak balikkan hati kami setelah Kau kurniakan petunjuk kepada kami...Kau Akhirkan hidup kami dengan pengakhiran yang baik,dan janganlah Kau akhirkan kehidupan kami dengan kesudahan yang tidak baik..Ameen"

No comments: