Wednesday 7 January 2009

Berat mata memandang...

Lama aku tak menulis,mencari kekuatan untuk bercerita tentang kesedihan aku...
sedih,marah,kecewa,malu...semua perasaan menjadi satu....
Sedih melihat saudara seIslamku diganyang tanpa belas...
Mengalir air mata setiap kali melayari internet, menyaksikan penderitaan mereka..
Marah melihat anak-anak tak berdosa,wanita-wanita lemah,rakyat yang tak bersalah..nyawa mereka jadi permainan si zionis laknat...benci!...
andai aku punya bom nuklear..memang lama aku sasarkan saja kepada si Ehud Olmert..musnahkan saja tanah Israel hasil rompakan mereka dari rakyat Palestin itu...
Kecewa sekali dengan kedegilan Presiden Mesir,Hosni Mubarak kerana enggan membenarkan sempadan Palestin-Mesir dibuka.Gila!Sanggup dibiarkan saudaranya berlapar kebulur,menahan kesakitan tanpa bekalan ubatan semuanya..sanggup!huh!
Pengecut!
Malu,malu kerana hanya mampu melihat...hanya doa yang mampu aku kirimkan buat penduduk Ghaza.Malu aku tak setabah mereka.Mereka mengadai nyawa demi mempertahankan sebuah hak...Baitulmaqdis,kiblat pertama,bumi suci Palestin milik seluruh umat Islam...
"Berat mata memandang,berat lagi bahu memikul..."


Ya Allah,Kau bantulah mereka ya Allah,turunkanlah pertolongan kepada mereka sebagaimana kau turunkan burung-burung ababil memusnahkan tentera bergajah,kau musnahkan lah tentera israel itu ya Allah...kurniakan kemenangan kepada umat Islam ya Allah,keluarkan mereka dari kesempitan,keluarkan mereka dari kesusahan peperangan ya Allah...Ya Allah,tidak sanggup lagi untuk kami melihat nyawa saudara kami yang tidak bersalah itu gugur Ya Allah...Engkaulah satu-satunya tempat kami bergantung harap dan memohon pertolongan ya Allah....Allah Ya Rahman...Allah Ya Rahim..bantulah mereka....Ameeenn...Ameen ya Rabbal'aalamiin......

No comments: