Tuesday 25 June 2013

Di mana Allah?

Membaca
merenung kembali entry lepas semasa business trip di Jepun.

Mencerita kesukaran aku 2,3 minggu menghadapi kesibukan kerjaya...
Berterima kasihnye aku pada Ex-Boss...umpama berterima kasih orang yang hampir kehilangan nyawa...tp dikembalikan nyawanya...
Mungkin begitu  perasaan  aku bila dibantu kala terkontang kanting keseorangan.....

Bila aku baca dan baca..dan kenang kembali aku pada waktu itu..
Ada sesuatu kehilangan pada diri ini...
Di mana Allah waktu itu??
Apakah aku telah melupakan pergantungan yang utama??

Astaghfirullah...
Astaghfirullah...
Astaghfirullah...

Aku tidak langsung bertawakkal pada Allah ketika itu...
Kerja senang jadi susah...
Ada umpama satu batu berat dalam kepala yang menghalang aku berfikir dengan baik..

Tapi aku tidak igt,waktu itu aku memohon pertolongan Allah..
aku tidak ingat..kalau aku ada membaca
Rabbi Yassir wa la Tu A'ssir Ya Kareem.

Tapi sungguh...dalam sibuk mana kita bekerja..
Dalam susah mana kerja kita..
Dalam usaha keras kita,
belas ihsan bantuan orang lain...
Allah jualah tempat bersandar.

Dari situ akan hadir ketenangan..
Ya Allah Permudahkanlah urusan kami ini...







No comments: