Wednesday 28 March 2012

khusyuk.....Istiqamah...

susah kan?
kalau solat wajib pun,rakaat pertama sampai akhir...duk kat ofis,
kadang sampai kampung...kadang sampai masa depan...kadang....mcm film lama,playback..

mana nak dapat kusyuk,kalo solat asyik kalut...
mana nak datang khusyuk...kalo solat asal buat...
mana nak datang khusyuk..kalo slalu lambaat2...
mana nak datang khusyuk,kalo maksud bacaan langsung tak igt..
mana nak datang...kalo kita tak usaha..
mana nak jumpa sekali pun tak cari..kalo cari hangat2 taik ayam...

kite bukan malaikat...iman maintain sepanjang hayat..
kita manusia
tapi sampai bila iman kita nak blink2..kaler merah...
kalo ultraman,blink2 bolehla keluar senjata rahsia...
tapi iman kita macam kereta...kalo dah blink2 minyak mintak isi...
kita wat bodo jer..terus mati la nnt...

manusia ni mudah lupe...so,selalu kena peringat...selalu kena dengar peringatan..
takkan nak biar blink2 sampai bila2...sampai Tuhan matikan terus?!!!..kalau tau mileage kita boleh pergi...boleh la get ready...
ini rahsia...bila2 saja...tah esok tah lusa..tah bila...sape tau??

ingat ,mengingatilah kita...

jom!


*regret*

D:Linda....aku nak bagi tahu kau satu benda...tapi ko jangan marah aku....

A:erm...

macam mana nak marah...ko tak cite pun lg...

D:aku dah free hair
A:Diam bisu..terkelu...
Bukan aku marah..ALLAH yang marah..

Bicara mati disitu,topic change!

dialog tu bertahun lepas.
tapi,setiap kali teringat aku rasa berdosa...bersalah..
bersalah membiarkan kawan tersayang berdosa..
bodoh..kerana merasakan pemikiran aku terlalu dangkal..
selama ni dia pakai tudung pun bukan ttp aurat,baju kecik,short sleeve...
nnt...kalo dah dapat hidayah betul2 insyaAllah...die bukan lagi pakai tudung sahaja,tapi menutup aurat...
hurmm...tapi...biarkan dia
sehelai rambut..1 ajbani,10 dosa..rambut berapa helai?ajnabi berapa orang sehari?berapa hari kita hidup??
aduh...boleh aku biarkan begitu..

sedangkan dalam peristiwa israk mikraj,
Rasulullah s.a.w melihat...wanita2 yang digantung dengan rambutnya dan otak nya mendidik...takut?..

Allah mmg kejam kalau dia berikan kita peluang dalam hidup ni buat kebaikan..tp langsung kita tak ambil peluang...yang disuruh langgar,yang dilarang buat...mmg tunggu sajelah azab dia....

No comments: