Thursday 15 December 2011

SMILE WHEN IT HURTS THE MOST.

sekarang ni kitorg tgh sibuk dgn satu projek cost reduction,
besar2an punye...al maklumlah towards liberalisation...
cost must be competitive,esp for us 2nd national car maker..
tak reduce cost...tak leh nak jual la...kalau nak compete dgn world well known car maker lain kan..
tatau la..kalau ade yg cinta gler dgn P2 car kan...huhu..

Sibuk2 tu,hari2 MD kami dari tgkt 5 ni akan turun utk dgr progress status kitorg....kebetulan pulak aku salah sorang main PIC utk projek ni.. kalut sikit lah.....

Tapi tu lah,bila makin ramai org stress,ramai lah org yang tak boleh nak kontrol emosi...

Aku actually bukanlah org yang kesah sgt kena marah...ye lah...kalau salah mmg padan muka la kan....

tapi tadi aku sedih betul....aku duk highlight je satu issue ni 2,3 hari lepas...
aku ni yg suke potpet2..kat opis...tau satu info je share ngn partner...

skalik ini dah jadi lain...ko tau...nape tak bgtau?!,,,adeh tggi pulak suara partner ni
depan org ramai....terkujat aku...yang semalam aku duk bercerita tu ape...

partner yg mmg aku dah agak masak dgn perangai buat muka pula...aishh...aku terus diam..
tibe2 dua orang pula yang duk tanya aku-investigate aku-
kenapa ko pakai data ni?
kenapa bukan pakai yg ni...

ape yang ko nak cite..haa sudahh..

mcm pesalah ape je..
aku wat keje ikut instruction je..

guna data yg dah highlight hijau...bukan lowest...

itulah yang aku wat...
tapi bukan type aku nak salahkan org...

last2 aku biarkan derg berdiskusi...aku larik wat keje lain..
sbb da takleh fokus..
aduhh....marah pun ade...
sdey pun ade...

ye la...aku mmg tak bape pandai sgt...
aku tau...
aku tau...aku tak mcm korang....korang bijak...
aku tak pandai nak argue instruction org...

hurmm...tak pe lah...

tggu je keputusan derg...aku buat je keje aku nnt...

cuba kontrol perasaan...tak leh jugak...
amek kunci kete p isi minyak...skalik dlm kete air mata lajuu je..
tanak benti...

haha..

bingung...tu pun nak sdey....
sensitip la da tue2 ni...

terpaksa la pujuk diri sendri...beli eskem..makan sambil bwk kete 50km/h..

nak senyum..nak senyum bile dah balik opis....
tapi susah betul.....tak tersenyum ikhlas...sume paksa2 je..


tapi skrang da okeyla..
sekarang da tak sdey...
erm tipu...sket2 je sdey...
nak cite kat kwn td...tp sbb die pun tgh bersedih...dgr cite sedih die...urmm..
takde org nak dgr cite aku...

so silentmode n the silentreader je lah yang kena dengar...sorii....

SMILE WHEN IT HURTS THE MOST...

aiseh....cm familiar je tagline tu...:P

No comments: