Tuesday 10 August 2010

YOukoUSoU RaMadhan~

Cepatnya masa berlalu,
baru semalam rasanya menyambut 1st Ramadhan bersama cik..eh Pn miXOt..

dah setahun berlalu...

bagaimana agak nya Ramadhan tahun ini..mungkin Ramadhan terakhir untuk aku..
segalanya mungkin.....

Dulu igt lagi masa kecik..erm takda lah kecik benar...
berlumba2 dengan adik2 dan kakak2..siapa yang paling dulu dpt khatamkan Quran..

yang paling tension,bila dah lead...dpt MC..aaa dah kena pintas...
seronok ..
tapi tradisi kami sudah berkubur...kenapa ya..

dgn berkubur tradisi itu.. bertahun juga rasanya tak berjaya khatamkan Quran..

sejak diri makin leka dgn dunia?

bagaimana terawih tahun ini?

solat sendirian lagi?
tahun lepas seorang diri melangkah ke surau taman perumahan ..
kurang selesa berjalan kaki disebabkan ramainya anak2 muda melepak di tepi jalan...
mungkin dalam keadaan itu lebih baik aku solat dirumah...elak fitnah..
beralasan aku....alasan yang aku cipatakan sendiri??
dan itu kali pertama dan terakhir ke surau utk thn lepas..teman serumah?Salah aku tak berusaha mengajak!

mahu beralasan tiada kenderaan utk ke masjid/surau..ye memang tiada kenderaan,,
sejak sebulan lalu berpisah dengan cik Lijah...kadang2 ada rasa sedih..tapi biarlah.. adinda lebih memerlukan..lantas korbankan kesenangan aku sedikit..kesenangan=kurang rasa pergantungan pada teman....itu yang paling menyekat kerana antara aku dan dia ada perbezaan...

Akhir sekali,
tak banyak yang aku pohon utk Ramadhan kali ini...

Aku MAHU jadi leBIH BaIk Dari tahun2 yang lalu,
tahun2 aku mensiakan peluang besar yang Allah kurniakan pada hambaNya utk mengumpul bekal menuju akhirat...
apa aku MAMPU?

IF IT IS TO BE,
IT IS UP TO ME!

Caiyok2..

Treasure hunt start~

3 comments:

iEmah Razak said...

saya suka Ramadhan kali ni..

no more Balik Kampung song
no more Dendang Perantau song


*wink*

catcher13 said...

saya jeles.
SERONOK KAMU DI KAMPUNGG!!seronok dapat temankan mama mu..mungkin dia juga gembira tidak berbuka sendirian...gunakan peluang yg ada sebelum memulakan tugas sebagai insan bekerjaya....

iEmah Razak said...

ye2.. saya tahu. riak muka mama saya pun lain sejak 2 3 bulan lepas.
Puasa kali ni pun, beliau nampak bersemangat. Sama2 menjahit baju dengan saya. suruh saya tukar langsir, tukar kedudukan kerusi, etc.

saya macam dah x nak tinggalkan mama saya. huhuhuhu~