Saturday 24 July 2010

Work+HorlickS

Semalam aku mimpi,
mak aku marah aku..

KeJE!keJE!KejE!..

aku tak igt kenapa ,bgmn etc..
tp aku igt perkataan tu..KejE!

huh?

lawakla pula..

tiba2 aku rasa nak minum air Horlicks..

mgkn sbb aku workaholic..

hoho,,x de kaitan..

sekali sekala aku cuba muhasabah diri,
tujuan aku hadir ke dunia ini...
"tidak Aku jadikan jin dan manusia melainkan utk beribadat kepada Ku"

dan setiap langkah,setiap kita lakukan itu adalah satu ibadah sekiranya
1)Tidak bercanggah dengan syariat Islam,(cth bercanggah membunuh/mencuri etc.......)..Islam tak menghalalkan cara yang salah walaupun dgn niat yg baik.....=====>iA,ok..

2)Kerja yang kita lakukan itu,tidak melalaikan kita dari melakukan ibadat kepadaNya/tidak menyebabkan kita melanggar larangan2 dalam islam....
tidak menyebabkan tinggal /lambat solat,tak puasa ,minum arak,melanggar batas dlm percampuran lelaki dan perempuan dll====>masih tertny2?

3)Melakukan kerja secara optimum.Buat yang terbaik dgn kemampuan anda=====>masih tertny?

Adakah kerja yang kita lakukan hari ini adalah counted as Ibadah?

---------------------
Berusaha menjadi yang lebih baik.

No comments: