Saturday 30 April 2016

Solat.

32 tahun kehidupan didunia ini,
Bak pesan ayahanda sewaktu meninggallkan rumah dulu,
Berhati-hatilah berkawan...walaupun aku bukan memilih kawan ,tapi mungkin doa ayah ITU makbul...yang dtg kepada aku,yang dekat dengan jiwa cuma insan yang dekat dgn Allah...

Cuma akhir2 ini, berada dalam kelompok yang berbeza...
Aku jadi umpama orang yang asing...
Asing seasing2nya...

Hati resah resah.. orang2 yang baik dengan manusia...tapi jauh dengan Allah...

Sayang pada rakan.....tapi tidak tahu cara menasihati...

hanya hati kecil yang menjerit sendiri...

berhiburlah sesuka hatimu..berhiburlah..

tapi jagalah solat mu

kerna kerna tidak solat sahaja,habis gugur amalan lain tak dikira..
bukan solat kerana  aku...aku tidak punya kuasa utk menyelamatkan kamu Di yaumul mahsyar..

Solatlah kerana dia,Allah yang memberikan kita kehidupan ini...
Solatlah,kerana aku pernah melihat azabnya kematian seorang yang tidak bersolat...

Solatlah..dengan Nama Allah...kerna neraka Saqar janji Allah utk mereka yang tak bersolat..


Namun,semuanya tersekat Di kerongkongan..

Akhirnya tinggal Dia tempat aku mengadu memohon doa,meraih simpati..moga mwreka diberi petunjuk untuk kembali ke jalan ini... moga hati aku tetap atas agama yang benar ini...



Janganlah nanti saat amal dihitung,akhirnya aku diheret ke Jahannam kerna tidak berpesan2 kepada kebenaran.....


 wa 'iyazubillah..

No comments: