Saturday 9 January 2016

Hargai Selagi Ada...

Ayah dah bersihkan laman rumah, da tempah catering n khemah utk kenduri aku, da siapkn list utk bg kad jemputan. Di akhir2 hidupnya pn nk buat sesuatu utk aku. Cuma yg aku terkilan n menyesal sgt xdpt nk blk kg celebrate bsday die yg terakhir. Kpd sume yg msh ade mak ayah, tlg jgn teragak2 utk buat sesuatu yg bole buat dorg hepy. Already missed him so much :(

A post from a colleague that burst my tears.
Al-Fatihah utk ayahnya...Yang telah dijemput pulang dengan asbab kemalangan jalan raya...
moga rohnya  di tempatkan dikalangan orang beriman.

Peringatan untuk aku yang agak susah mendail no ma atau ayah di kampung.
Terasa jelik n pelik utk menalifon sekadar bertanya khabar.GILA.
Tidak seperti masa belajar dahulu,kadang2 sampai 2,3 kali sehari menalifon.
Ada saja cerita utk diceritakan ..sampai kadang2 tiada siapa yang mahu bercakap denganku...
Sekarang segalanya berubah...menjalani rutin sama setiap hari..tiada apa yang menarik untuk dikongsi...

Tidak seperti kawan2 lain yang rapat denganku...ke mana2 sahaja mesti meminta izin..
Aku rasanya jarang sekali menggunakan ayat soaalan.. "Boleh ke nak ke...?."
Selalunya ayat penyata..."Hari tu pergi ...".
Bahkan pergi umrah sekali pun..."Orang nak gi umrah..."
Bahkan melanjutkan pelajaran ke Jepun....walaupun ma sedikit berat...aku tetap dengan pendirian.Degil!.
Sejak masuk sekolah asrama tingkatan 1..sejak itu..tiada lagi ayat meminta izin..
Entahlah...adakah ma & ayah terasa dengan tindakan aku selama ni?......

Cuma ada satu ayat yang jelas diingatan...aku lupa bila..tapi rasanya selepas aku balik dari lawatan sekolah ke terengganu...
"Hurmm...dah balik baru bagitahu....."

Terasakah ma masa tu...?
Sekarang semua itu sudah mendarah daging..sudah jadi sebahagian dari kehidupan aku..
harap2 nya semua itu sudah kebiasaan...bukan lagi satu perkara yang mengundang rasa sedih hati..







No comments: