Tuesday 6 May 2014

ROAD TO KRABI 1

Idea nak buat roadtrip ke Krabi ni adalah hasil dari pengaruh cerita Bikers Kental dan tak sangka betul-betul jadi realiti.
Kebetulan akhir Apr hingga Awal Mei,Kilang kami tutup seminggu untuk 'maintenance' katanya.
Regular activity la kot,sbb tiap2 thn ada cuti seminggu.
Merancang la macam nak buat kat sane..tapi...
Problem paling besar adalah sapa yang nak pergi sebenarnye?
Ding dong ding dong..sekejap nak pergi sekejap tanak..sekejap 2 kete..sekejap satu kete..
naik pening.
End up aku bagi dateline by 10th April,sapa yang nak pergi kena confirm sbb aku nak buat reservation utk accomodation kat sane.
So 10th tu baru la kami dapat confirmkan,4 orang sahaja.Aku,Shasha,Adik aku (Zaki & Amad).

Masalah seterusnya,adalah mana kami nak berkumpul memandangkan cuti start 26 dan kitorang hanya akan pergi 30hb dan kereta aku akan digunakan utk ke Krabi.Si Amad ada kelas di UIA dan zaki pula kerja di Kelantan.
Bagi memudahkan semua,kami decide untuk gather di rumah Shasha di Ipoh.Aku dan Zaki dr Kelantan,Amad naik train dari KL. Kami overnight satu malam di Ipoh.

Dari segi distance memang agak rugi,sebab kami menjauh dari End point..tapi takpelah,ada yang lebih penting disitu.





Anyway Cost Perjalanan:
26/4
Minyak:RM60 di Shell Karak Hiway(Gombak)
             RM50 Di Shell Kuala Krai
Toll:RM 8

30/4
Minyak:
RM64 di Shell Grik
Toll:RM3.50 (Kuala Kangsar-Ipoh)

Makan sponsored:D

Total:RM185.5

Yang bawah ni overall view perjalanan aku menghabiskan cuti terakhir sebelum betul2  mencecah 3 series.Kira hadiah birthday untuk diri sendiri la ni... :D
Lanjut aku akan kongsikan nanti.



Okey..sorry post ni baru Pre Trip to Krabi_:D


 

No comments: